söndag 17 mars 2013

Naturmedicinsk tidskrift

Den enda tidskrift som jag känner till är Naturmedicinsk Tidskrift, som belyser den senaste forskningen och de senaste rönen inom så kallad funktionsmedicin.


Citerar ur tidningen: 

Tidningen presenterar de senaste rönen inom näringsterapi och funktionsmedicin. Vi verkar också för ett samarbete mellan den så kallade alternativa/ funktionsmedicinen och skolmedicinen.
Varje nummer behandlar ett tema, som kan vara allt från specifika sjukdomar till olika näringsämnen och kostinriktningar. Vi söker hela tiden kunniga läkare, forskare och alternativa terapeuter, både i Sverige och utomlands, som refererar från den senaste näringsforskningen och delger sina egna erfarenheter.
Näringsmedicinsk Tidskrift syftar till att sprida kunskap om hur man stärker och tar kontroll över sin hälsa med kost och näringsmedicin i samarbete med sin läkare. Näringsmedicinsk Tidskrift stöder en ekologiskt inriktad livsföring som gynnar både kropp, själ och miljö.


Att prenumerera kostar 280 kr/år,  sätt in pengarna på pg 89 02 28-0. Man kan också köpa tidigare nr till ett pris av 65 kr.

Själv gjorde jag ett misstag för ett tag sedan då jag läste en intressant artikel i tidningen som jag tog med på bloggen, detta är inte okay enligt upphovsrätten, fick ta bort inlägget. Kan bara beklaga min okunskap och att jag kan bara säga att jag gjorde det i god tro. 

Vill rekommendera en prenumeration av tidningen som tar upp massor av intressanta frågor.

Ewa-Lis Hörne Messelth

http://www.naringsmedicinsktidskrift.se/index.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar