onsdag 27 oktober 2010

BORRELIA, LYME DISEASE

Tyvärr fick jag ett bett av en fästing för ett tag sedan. Förstod först inte vad som hänt, mådde allmänt dåligt med influensaliknande symtom i kroppen, huvudvärk, stel nacke och dimsyn, svettningar nattetid, håravfall, trodde att jag fått en influensa? eller och vaddå?
Min man fick då se en tefatsstor röd ring på mig som jag själv inte hade sett.

Gick till läkare som sa att det är Borrelia, fick 10 dgr med kåvepenin. Åkte utomlands på semester och efter 10 dagar var jag absolut inte bättre, snarare sämre, gick till läkare i Grekland som sa till mig att uppsöka ett infektionssjukhus i Thessaloniki. Dom tog en massa prover, varav ett sk Borreliaprov. Uppsökte läkare här i Sverige nu när jag kom hem, han bedyrade att Borrelian gått ur kroppen med den behandligen jag fått!!??
En månad med 2 olika sorters antibiotika, Kåvepenin och Vibramycin. Läkaren svarade mig att mina nuvarande symptom inte hade med Borrelian att göra utan handlade om mitt immunförsvar, prover togs som jag inväntar svar på.
Har letat runt på nätet och ser att det finns två LÄGER av läkare, ena säger som så att 10-14 dgr med typ Kåvepenin räcker, medans den andra ILADS (en organisation av läkare världen över) påstår att Borreliabakterien lurar bakom traditionell antibiotika och kan gömma sig i kroppen och ge allt från neurologiska till olika muskulära symtom.
Eftersom jag själv arbetar med hälsa, tillför jag  följande för att stärka mitt immunförsvar:
Björkaska, olivbladsextrakt, teatreeolja, probiotika, chlorella, trace minerals, melatonin och D-vitamin. Trots detta känner jag att det är någonting i min kropp som inte är som det skall vara.
Har du frågor får du gärna höra av dig till mig.
Ewa-Lis Hörne Messelth

Följande länkar kan vara av intresse:

http://www.borreliainformation.se/

http://www.ilads.org/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar